Demre/Simena Kalesi

10 dk’lık bir tırmanıştan sonra gerçek bir doğa, tarih ve kültür harikasi olduğunu gördüğünüz kalenin içerisinde doğal kayaya oyulmuş 7 oturma sırası ve 3000 kişilik bir tiyatro kalıntısı bulunuyor. Özellikle gün batımında manzarası bir harika olan kaleyi dışarıdan görmek enteresan, ancak lahitler arasında yürümek daha etkileyici. Engelli ve bebek arabalarına uygun bir yer olmayan kalenin girişinde Müzekart geçerli, olamayanlar için ise ücret 14 TL(2021).

Kaleüçağız, 07570 Demre/Antalya, Türkiye

Değerlendirmeler

Google Yorumlarda 2156 yorumun ortalaması 4.8
Süleyman Alkan
22 Ara 2022
(bir hafta önce)
Yönünüz uygunsa, Demre Çayağzı iskelesinden kalkan Simena Kalesi tur tekneleriyle gitmenizi öneririm. Tekneler güzel koylara uğrayarak yüzme molası verirler. Suyun rengi inanılmaz güzeldir. Ardından Batık Şehir kalıntılarını göstererek Simena Kalesi yönüne devam eder. Denizden Kale manzarası çok hoştur. Tekne iskeleye yanaşır ve merdivenlerden kaleye tırmanış başlar. Tırmandıkça manzara güzelleşir. Sağ tarafta antik mezarlık, aşağınızda harika manzaraya hayran kalırsınız. Mutlaka görülmesi gereken yerler arasına gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz.
Ekrem Ekici
28 Tem 2022
(5 ay önce)
Yolu zahmetli olsa da herkesin ömründe en az bir kez gitmesi gereken cennet gibi yer... Kaleye ya araç yolu ile gelip, aracı tepenin aşağısına bırakıp yukarı tırmanacaksınız (biz öyle yaptık) ya da tekne yoluyla geleceksiniz. Başka alternatif yok. Araç yolu kötü, yere basık aracınız varsa kesinlikle gelmeyin ve mutlaka spor ayakkabı ile gelin, terlikle çok zor olur... Zahmetli tepe tırmanışı esnasında size lahitler eşlik ediyor. Nihayet kaleye ulaştığınızda muhteşem bir kekova ada manzarası ile Kaleköy seyri sizi bekliyor. Çıkıp o manzarayı seyrettiğinizde ne yorgunluk kalıyor ne de başka bir şey... Müzekart ile kaleye ücretsiz girebilirsiniz. Muzekart yok ise 20 veya 25 TL'lik bilet ücreti var. Manzara tam bir Italyan sahil kasabası manzarasını andırıyor. Hayatınızda mutlaka bir kez gidin, pişman olmazsınız.
mayriye mayri
22 Eyl 2022
(3 ay önce)
Çok güzel bir yer… biz Kaleköy’ün arkasından tırmanarak oraya ulaştık… #molacafe de nefis dondurma yedik (tahinli, keçi sütlü, narlı, şeftalili benim seçtiklerim) kalede aşağı soldan iskeleye indik. Deniz içindeki anıt mezarı gördük. Sonra iskelenin solundan yukarı çıktık… çıktık lafın gelişi oğlum bir taraftan eşim bir taraftan beni yukarı çıkardılar.. Sonra biraz dinlendikten sonra kalenin arkasından merdiven gibi basamak basamak taşlara basarak aşağı indik. Kesinlikle spor ayakkabı giymenizi tavsiye ederim.
Talip Akgul
28 Ağu 2022
(4 ay önce)
Kaştan hareket eden bi turla geldiğimiz 4. duraktı...Tekne ile geldikten sonra 400 basamak ile Simena kalesi ve kaya mezarlarını görebiliyorsunuz...Detaylar fotoğraflarda. Duraklarla ilgili bilgi vermem gerekirse 1.durak İnönü koyu 2.durak Akvaryum koyu 3.durak Kekova Batık şehir 4.durak Simena Kral mezarları 5.durak Üçağız köyü yemek molası 6.durak Tersane koyu 7.durak Soğuk su Kişi başı 400tl ve öğle yemeği...(Grand safari) ile gittik,memnun kaldık.
fırat çağlayan
10 Ağu 2022
(4 ay önce)
Günümüzde Kaleköy olarak anılan antik Simena küçük bir Likya kıyı kenti olup, M.Ö. 4'üncü yüzyıldan günümüze kadar iskan görmüş stratejik bir nokta olma özelliği gösterir. Bu özelliğini en canlı yansıtan kalıntı günümüze dek sağlam kalmış kaledir, buradan Kekova ve çevresinin en mükemmel manzaralarını izlemek mümkündür. Simena Türkiye’nin sadece denizden ulaşılabilen nadir yerleşimlerinden biridir. Kekova Adası ve çevresindeki kıyılarda doğal, kültürel ve coğrafi değerlerin korunması amacıyla oluşturulmuştur, 260 kilometrekare alanı kaplayan Kekova Özel Çevre Koruma Alanı’nın içerisinde yer alan Simena Antik Kenti, birinci derece arkeolojik sit alanı olarak tescillidir.Biz tekneyle geldik.kaleye giriş 25 lira.müzekartı var ise ücretsiz.dondurmaları çok iyi dediler benim için vasat bir tadı vardı.ve fiyatı çok çok pahalıydı .bir top dondurma 20 lira
Alanya Kalesi

Alanya Kalesi, Türkiye'nin güney sahilinde yer alan Alanya şehrinde bulunan tarihi bir kaledir. Alanya, Antalya iline bağlı bir ...
Demre/Simena Kalesi

Kaleiçi (Antalya)

Antalya’da Hadrian kapısından girince kendinizi başka bir zamana aitmiş gibi hissedeceğiniz bir mahalle Kaleiçi. Denize bakan surlarla çevrili ...
Kaleköy (Kaş)

Kaleköy (Kaş), Kaleköy, Antalya'nın incisi Kaş'ın tarihi ve doğal güzelliklerle bezeli bir mücevheridir. Likya döneminden kalma tarihi dokusu, ...